Dit zijn mijn 5 meest gezonde verslavingen

Het woord ‘verslaving’ klinkt zo negatief, terwijl er ook zoveel gezonde dingen en gewoontes zijn waar je maar moeilijk zonder kunt. Dit zijn mijn 5 meest gezonde verslavingen.

1: Sporten

Deze zal je niet verbazen als je mij een beetje kent! Van lekker bewegen word ik een veel leuker, gezelliger en creatiever mens. Weer of geen weer, van een heerlijk rondje paardrijden of hardlopen knap ik altijd op. Ik heb ook wel geluk met drie geweldige IJslandse paarden en een prachtige woonomgeving om heerlijk te rijden en hard te lopen.

Als ik loop te piekeren en malen zegt Joost bijna steevast “ga maar paardrijden!” of “moet je niet even gaan hardlopen?”. Want ik kom gegarandeerd weer als een zorgeloos en relaxed mens terug.

Lees ook: Sporten: zo maak (en houd) je het leuk voor jezelf

2: Genieten van Finn

O jee, cliché alert! Maar ik ga hem hier toch echt delen. Hoeveel energie en nachtrust moeder zijn soms ook kost, ik kan nergens zó van genieten als van Finn. Met hem spelen, lekker verzorgen en samen op pad: zijn dankbaarheid en gezelligheid geven me elke dag weer heel veel voldoening, liefde en steevast een lach – no matter what!

Tuurlijk vind ik het af en toe heerlijk om het moederschap even ‘uit te besteden’ en echt tijd voor mezelf te hebben. Om dan vervolgens te concluderen dat ik Finn ook wel weer heel erg mis… een echte verslaving dus 😉

Sporten en moeder zijn gaan trouwens heel goed samen! Lees ook: Hardlopen met de kinderwagen: ervaringen en tips voor fijne kilometers met je kleine!

Lees ook: Moedergeluk

Finn en ik tijdens ons favoriete 12K rondje langs de Eem.

3: Werken

Toen ik tijdelijk even geen werk had merkte ik dat full time (huis)moeder zijn niks voor mij is. Mijn wereldje voelde opeens zó klein. Wat miste ik de afwisseling, voldoening en mentale uitdaging van een baan – en de gezelligheid van leuke collega’s!

Gelukkig vond ik een hele leuke baan als Marketing Manager bij RecruitNow, een superleuk bedrijf dat erg goed bij me past. Vanaf de eerste dag voelde ik me weer helemaal ‘de oude Florine’. 🙂

Lees ook: 5 onmisbare tips voor een succesvolle marketingstrategie

In mijn RecruitNow-sweater bij de Koppelpoort.

4: Groente en fruit

Elke dag begin ik steevast met een portie fruit, een plakje komkommer, tomaat en/of blaadje sla mag niet op mijn broodbeleg ontbreken en een avondmaaltijd zonder groente is bijna ondenkbaar.

Natuurlijk ga ik niet op tilt als ik eens een wat minder gezonde dag of avond heb, maar er mist dan wel wat voor mijn gevoel. En ik voel me ook veel fitter, energieker en lekkerder in mijn vel als ik aan mijn dagelijkse vitamines kom en mijn lichaam niet belast met teveel ‘rotzooi’.

Lees ook: Vega(n) of niet?

5: Frisse buitenlucht

Met een dagelijkse frisse neus haal ik het beste uit iedere dag! Al is het maar even, buitenlucht maakt dat ik me weer kan concentreren, met een frisse blik overal tegenaan kan kijken en dat mijn creativiteit weer gaat vloeien. Mijn hobby’s zijn ook buitensporten: paardrijden doe ik alleen in het bos en op een hardloopband zul je mij niet snel vinden 😉

Gelukkig is er altijd wel een manier om genoeg naar buiten te gaan: ik pak zoveel mogelijk de fiets in plaats van de auto, loop als het kan een rondje hard na het werk of maak een ommetje tussendoor.

En de ongezonde verslavingen dan?

Wees niet bang, echt heftige ongezonde verslavingen heb ik niet. Maar het is (gelukkig) niet alleen maar gezond wat de klok slaat hoor! Mijn minder gezonde gewoontes deel ik met je in een volgende blog!

Wat zijn jouw meest gezonde gewoontes?

Plaats als eerste een reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.